מיקור חוץ בתחום הלוגיסטיקה

מלקטים
חברות וארגונים רבים מכירים עד כמה הנושא הלוגיסטי חשוב ומשמעותי במסגרת בה הם פועלים. פעילות לוגיסטית יעילה יש בה להשיג חלק ניכר ממטרותיו של כל ארגון כשהדבר דורש תכנון, יישום ובקרה של תהליכים, שלהם נדרשים מספר אמצעים חשובים ובראשם כוח עבודה מיומן ומקצועי.
שתפו את המאמר:

לכל חברה וארגון ישנו מערך לוגיסטי ייחודי להם. המטרה העיקרית של מערך זה היא באספקה של מגוון מוצרים ושירותים, כשאלו נדרשים להיות שמישים, זמינים, להגיע במינון הנכון ובזמן הנכון וכמובן בעלות כדאית למי שעושה בהם שימוש. 

על מנת לעמוד באותן מטרות לוגיסטיות יש לתת את הדעת לחומר הגלם של המוצרים, לתהליך הייצור, אמצעי התובלה והשינוע, אחסנה, חלוקה והפצה. חברות וארגונים רבים בוחרים לא פעם לעשות שימוש במיקור חוץ בתחום הלוגיסטיקה. 

א.ד. שיפר מהווה את אחת החברות המובילות בישראל המספקת לחברות וארגונים רבים שירותי לוגיסטיקה שונים והיא פועלת תחת רישיון כוח אדם בתוקף ממשרד העבודה והרווחה והמשרד לשירותים חברתיים

במסגרת פועלה של א.ד. פישר, נהנים לקוחות החברה ממגוון שירותים המבוססים על השמה של כוח אדם פיזי למשימות דוגמת סבלים לאתרי בנייה, גיור מוצרים (הרכבה של מוצרים ומיתוגם על פי הצרכים, המידות ודרישות השוק המקומי), סידור מחסנים, לייבלינג (מדבקות על מוצרים), פריקת מכולות, מלקטים לליקוט סחורה ועוד.

גיור מוצרים

בעולם גלובלי קטן שבו אנו חיים כיום, חברות וארגונים רבים בישראל נהנים כמובן מסחר בינלאומי פורה שבו מוצרים רבים מחו”ל מיובאים ארצה. מוצרים אלו, שחלק לא מבוטל מהם מגיע מארה”ב והמזרח הרחוק, מגיעים, בין היתר, במידות ומשקלים שונים שאינם נהוגים בישראל. 

נתונים אלו מצריכים מאותם יבואנים ישראלים לגשר על הפערים בנתונים המוצרים ואף להשמישם על פי התקן הנהוג בישראל – תהליך שזכה לשם “גיור מוצרים

על מנת להבין מה כולל נושא גיור המוצרים ניקח לדוגמה את חובת סימון המוצרים שקיימת בישראל. חובה הקיימת לרווחת הצרכנים ובריאותם תחת דרישה של משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה. 

חובה זו מצריכה כל יבואן לספק את המידע המלא על גבי כל מוצר בשפה העברית, שממנו יכול כל לקוח להתרשם בטרם ירכוש את המוצר. הוספת אותו מידע על גבי המוצרים מצריך מאותה חברה מייבאת לעבור על כל המוצרים ולהוסיף להם את אותו מידע רלוונטי. 

מדובר על פעילות המצריכה כוח אדם רב שיפעל לעשות זאת בטווח זמן קצר ובאופן יעיל, תוך כדי היכולת להפוך להיות חלק מהפעילות הלוגיסטית

אותה דוגמה שתיארנו מעלה מהווה הבט אחד הנוגע לגיור של מוצרים בישראל. פעילות הגיור מהווה שלב נוסף בתוך תהליך הלוגיסטיקה כשבלעדיה לא ניתן לקדם את המוצרים המיובאים לצרכנים

לייבלינג

פס ייצור נוסף וחשוב בתהליך הלוגיסטיקה הוא תהליך הלייבלינג. תהליך בו המוצר כבר מוכן, כשבחלקו האחרון יש לקחת כל פריט ולהדביק עליו מדבקה שתאפשר לצרכנים לזהות המוצר. יש פעמים ותהליך ההדבקה נעשה על ידי מכונות אוטומטיות אשר דורשות רק פיקוח מצומצם של כוח אדם.

מנגד, יש מקרים ובהם ייבוא של מוצר מסוים מצריך כוח אדם רחב אשר ייקח על עצמו משימה זו וידאג להדביק המדבקות על גבי המוצרים עצמם ואף על אריזתם בטרם הם נשלחים לרשתות השיווק השונות

שתפו את המאמר:

קבלו הצעת מחיר

ייעוץ בוואטסאפ